Monday, May 13, 2013

simptom menjelang exam



sekarang nie nana pasti semua pelajarr IPG mesti tengah giler zombi menngulang kaji pelajaran, baca buku, buat nota sebab minggu nie kan minggu peperiksaan. senang je nak tau korang kena demam exam nie. banyak simptom2x yang akan terkeluar yang korang tak sedar pun.

1. mula bukak buku yang paling tebal yang korang ada yang selama nie korang tak pernah nak pegang pun. contohnya kamus..hewhew.

2. membaca melebihi 23 jam sehari, sejam lagi korang bajet untuk tidur.mandi pon tak tu..

3. bila roomate korang keluar masuk bilik korang tak perasan. bila dia tanya pun korang tak dengar. sabar jela ye para roomate..

4.korang membaca sebuah buku yang mempunyai 150 muka surat dalam masa sehari je. yang lagi advance baca dalam masa setengah hari je. korang cuma scan keyword2x penting. paham atau tak tu belakang kira.

5. lepas sembahyang subuh je korang terus mengadap buku atau nota. takda masa nak sambung tidur lagi.

6. korang lupa nak makan, nak minum, nak mandi. rambut serabai, baju 2 hari tak tukar, muka tumbuh jerawat, eyebag membesar..senang cerita korang bertukar menjadi kak limah nak exam.

kak limah sedih sebab esok nak exam dah
7. bila korang tidur, semua buku dan nota ringkas ada kat tepi bantal. fungsi supaya senang nak cari, ambil dan baca. bukak je mata muka tak payah basuh terus baca nota.

8. setiap malam korang mimpi pasal nota-nota yang korang dah baca.

9. buku, kertas, pen warna warni, pensel, highlighter bertaburan kat meja dan katil korang. siap ada yang tidur atas nota dengan harapan semua perkataan dalam nota-nota tu boleh meresap masuk kedalam minda dan tubuh tanpa perlu dibaca. wahhh gituuuu~

10. yang tak boleh blah bila korang takda nota, korang mula sibuk beramah mesra dengan classmate korang dengan niat nak fotostate nota dia.

11. yang dulu selalu TERlupa sembahyang tu, mula sembahyang 5 waktu sehari semalam siap tambah dengan solat sunat, solat hajat dan solat taubat. takguna punya orang.

tapi kalau korang jenis yang cool dan takda perasaan, korang akan menonton cerita ironman3 yang didownload dari internet dengan selambanya tanpa perasaan bersalah sambil makan keropok.


SEMOGA BERJAYA U GUYS!
SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN BUAT DIRIKU.

0 comments: