Thursday, July 19, 2012

temuduga EMO

Nana baru jek balik dari temuduga untuk masuk ahli EMO..ehhh..apa ut EMO?? untuk pengetahuan semua, EMO tu bermaksud event management organization. pehe dok?? hah..xpaham lagi???

ok3x..EMO tu persatuan yang mengurus dan mengendalikan segala hal bila ada majlis yang dilangsungkan kat IPG nana. tak kira laa majlis rasmi ke atau tak, yang penting namanya MAJLIS. bukan cincai-cincai punya pengurusan tau, tapi dah kira yang profesional dan diiktiraf punya persatuan pengurusan. Sound good isn't???

Nana pon masuk bukan saja2x nak masuk buang masa..tapi sebab nak timba ilmu tentang pengurusan majlis yang betul. yelaa...cikgu kenalah tahu benda-benda penting macam nie..walaupun bunyinya simple dan macam remeh jek, tapi benda nie AMAT PENTING tau..

bayangkan jela, bila korang kena posting atau pegi praktikal kat sekolah, pastu guru besar suruh korang urus majlis penyampaian anugerah ke hape ke, hah....macam mana ko nak buat cik kiah oiiitttt kalau tau hape pon...disitulah sebenarnya kemahiran dan pengetahuan kita sebagai guru untuk mengatur dan mengurus majlis diaplikasikan sepenuhnya.

jangan ingat kerja nie senang tau..banyak kerja yang kiteorang kena buat..contohnya......
1. hias dewan dan backdrop pentas.
2. susun kerusi.
3. sediakan teks ucapan untuk mc.
4. kemas tempat majlis.
5. jadi usher.
6. pastikan majlis berjalan dengan lancar tanpa sebarang halangan.
7. periksa PA sistem.
8. sedia makan minum kalau ada makan2x.
9. sediakan hadiah.

hah...banyak lagi sebenarnya nak buat..tapi nana pon tak pasti gak sebab nana kan baru nak join. theee~

*p/s: harap maaf kerana kami tidak menguruskan majlis perkahwinan..hekhekhek.

0 comments: